top of page

HET PAARD

OPDRACHTGEVER

PAARD VAN TROJE 

CATEGORIE

INTERACTION DESIGN / PROTOTYPING

VAN TROJE

Old Display.png

Hoe krijg je klanten (38+) voor een tweede keer terug naar het Paard van Troje in den haag?

POP-UP SCHERM... Op de straten in Den Haag zal er ineens uit het niets een scherm worden geplaatst. Voor dit scherm staat een grote rode knop waarmee je het scherm kan activeren. Wanneer je op deze knop drukt zal je uitgenodigd worden door een bekende artiest die binnenkort optreed bij het Paard in Den Haag. 

 

Na deze interactie komt er een optie om een ticket uit te printen waar je hele toffe prijzen mee kunt winnen bij het bezoeken van het paard. 

POP-UP WEBSITE... is de volgende stap. Wanneer zij hun ticket willen gaan bestellen zullen zij nog een keer benaderd worden door de bekende artiest via een pop-up scherm op de website voor een persoonlijk gevoel.

Paard-van-Troje-Den-Haag.jpg

"WAT DOET DE CONCURRENTIE?"

Er is gekeken naar Rotown in Rotterdam om te kijken hoe zij mensen terug laten komen na eerder bezoek. 

Vanuit het onderzoek bleek al snel dat Rotown verschillende middelen inzet die ervoor zorgen dat de klanten terugkomen. 

 

Een paar van deze middelen zijn: 

De clubcard, hiermee krijg je kortingen, acties en word deze gepersonaliseerd naar jouw voorkeuren.

 

Ook maken ze bij Rotown gebruik van de WhatsApp nieuwsbrief hier kan je met verschillende trefwoorden aangeven welke informatie je wilt ontvangen. Zo worden de klanten regelmatig geüpdate over verschillende shows. 

Rotown logo [zonder ovaal].png

"DE EERSTE DRIE CONCEPTEN,

EN WAT VIND DE DOELGROEP ERVAN?"

PAARD EN VRIENDEN

....De doelgroep beschikt over een drukke planning. Is er dan wel tijd voor een feestje? Daarom de app Paard & Vrienden, selecteer jouw favoriete feesten en deel het met je vrienden. Staan er bijvoorbeeld meer dan 5 vrienden op aanwezig? Let’s Go!

zoek vrienden.png
Start scherm.png
Chat.png
events.png
Datum.png
Stem_op_nieuwe_ideeën.jpg
Taxie reserveren.jpg
Licht op de top.jpg
Pin hier .jpg

PAARD EN STAL

Heb je eindelijk een datum en een tof feest gevonden waar je met je vrienden naar toe wilt gaan is het ook fijn om een plek te hebben waar je rustig eventjes kunt bijkletsen. 

 

Daarom hoort er ook een lounge hoek bij dit concept waar de bezoekers zich kan terug kunnen trekken van de drukte.  Hier kunnen zij zelf de sfeer bepalen doormiddel van het aanpassen van het licht, muziek en beeld. Denk aan een ‘’niet’’ rokers hok.

PAARD EN WAGEN

....een taxi service wat er voor zorgt dat je gemakkelijk naar het Paard kunt gaan, maar natuurlijk ook voor de terugweg. Dit heeft meerdere voordelen: Geen bob, geen OV, geenparkeerkosten/plek en geen stress!

De taxi is te bestellen via een app maar ook is er een ‘paal' in het Paard zelf aanwezig waar je ter plekke vervoer kunt regelen voor de terugweg. Doordat de paal er staat komen de bezoekers in aanmerking met het concept en gaan ze hierdoor zelf de app gebruiken.

Samenstelling.jpeg
Thema's.jpeg
Zelf samenstellen.jpeg

"TIME TO SAY GOODBYE, OR AS YOU CALL IT THE KILL YOUR DARLING FASE"

Concept P&P.jpeg

Tijd voor een nieuw concept...

 

De doelgroep vond de concepten leuk, maar of ze het zouden gebruiken wisten ze niet zeker. Paard en vrienden heeft gewonnen maar dit concept was toch te modern voor de doelgroep.

HEY JIJ DAAR!

PAARD EN POP-UP

POP-UP SCHERM... Op de straten in Den Haag zal er ineens uit het niets een scherm worden geplaatst. Voor dit scherm staat een grote rode knop waarmee je het scherm kan activeren. Wanneer je op deze knop drukt zal je uitgenodigd worden door een bekende artiest die binnenkort optreed bij het Paard in Den Haag. 

 

Na deze interactie komt er een optie om een ticket uit te printen waar je hele toffe prijzen mee kunt winnen bij het bezoeken van het paard. 

 

POP-UP WEBSITE... is de volgende stap. Wanneer zij hun ticket willen gaan bestellen zullen zij nog een keer benaderd worden door de bekende artiest via een pop-up scherm op de website voor een persoonlijk gevoel.

POP-UP PAARD... de avond van het uitgaan is dan eindelijk in zicht. Wanneer de persoon dan aankomt hangt er in het paard een scherm bij binnenkomst. Hierop zal dan ook weer een video volgen van de artiest met een welkomst bericht dat hij/zij het leuk vindt dat jij er bent. 

 

AGENDA... eenmaal thuis gekomen van een leuke avond ontvang je de 38+ agenda in je brievenbus. Hierdoor zie je duidelijke informatie over de aankomende feesten die geschikt zijn voor jouw leeftijdgenoten.

 

Tijd om het volgende feestje te plannen dus!

expo 2.jpeg

De video begint met het knipperen van het logo. Hiermee word de aandacht getrokken. Wanneer er op de knop word gedrukt zal Guus je aanspreken en uitnodigen. 

Eenmaal toegesproken kan je een ticket uitprinten waarmee je iets kan winnen. Wie wil dat nou niet?

bottom of page